Wednesday, May 04, 2005

Bituing Walang Ningning

This was originally recorded by Sharon Cuneta, then my idol Lea Salonga recorded it live during her concert. It is one of the songs that remind me of how I have groped and found God at this stage in life. As He rocked my world and asked me to set aside everything for His love, I find myself responding in song and with hope. I am... a "bituing walang ningning". A happy little star that does not twinkle on her own anymore. And if I don't twinkle, then I am not a star. And if I am not a star anymore, then God's purpose for me must have been partially fulfilled.

I'm not a Sharonian like Arvin or Glecy, but this song is a toast to Original Pilipino Music. Honestly, I like Lea's version better. :)

For Jesus my Lord, here is my version:


Bituing Walang Ningning
Composed by Willy Cruz

Kung minsan ang pangarap
Habang buhay itong hinahanap
Bakit nga ba nakapagtataka
'Pag ito ay nakamtan mo na
Bakit may kulang pa

Mga bituin aking narating
Ngunit langit ko pa rin ang iyong piling
Kapag tayong dalawa'y naging isa
Kahit na ilang laksang bituin
Di kayang pantayan ating ningning

Chorus 1:

Balutin mo ako ng hiwaga ng iyong pagmamahal
Hayaang matakpan ang kinang na 'di magtatagal
Mabuti pa kaya'y maging bituing walang ningning
Kung kapalit nito'y walang paglaho mong pagtingin

Chorus 2

Itago mo ako sa lilim ng iyong pagmamahal
Limutin ang mapaglarong kinang ng tagumpay
Sa piling mo ngayon ako'y bituing walang ningning
Nagkukubli sa liwanag ng ating pag-ibig

Itago mo ako sa lilim ng iyong pagmamahal
Limutin ang mapaglarong kinang ng tagumpay
Sa piling mo ngayon ako'y bituing walang ningning
Nagkukubli sa liwanag at kislap ng ating pag-ibig

No comments: